הסרת נקודות חן שפירות באמצעות גלי רדיו - רפואה אסתטית ועור

הסרת נקודות חן שפירות באמצעות גלי רדיו

הסרת שומות באמצעות גלי רדיו הינה טכנולוגיה ותיקה. זהו טיפול הנעשה למטרה אסתטית בשומות שפירות בולטות. באמצעות גלי רדיו נעשית הסרה של חלק השומה הבולט המצוי מעל פני העור. אין צורך בתפרים, הריפוי מהיר והתוצאה הקוסמטית טובה מאוד.

בדרך כל משתמשים במכשיר הפועל בתדר של גלי רדיו מתוצרת ELLMAN והסרת הרקמה (החלקה לגובה העור) נעשית באמצעות לולאה המעבירה גלי רדיו וגורמת לחתוך והחלקה ללא דימום. מאחר והטיפול בגלי רדיו אינו כרוך בדימום מתאפשרת החלקת הנגע בצורה טובה יותר.

הטיפול מתאים לשומות בולטות שברור שהינן שפירות (מעל כל ספק כלשהו). יש צורך בהרדמה מקומית. המהלך לאחר ההסרה קל ביותר. ללא תפרים הסיכון לזיהום משני קטן ביותר והעור עובר רפוי מהיר.

צריך לזכור שלעתים נשאר חלק מהשומה שמתחת לעור ולעיתים (בכ- 10% מהמטופלים, בעיקר בצעירים) חלק זה אף עלול לצמוח שוב.

בין השיטות להסרת שומות שפירות ללא בדיקה היסטולוגית וללא תפרים הסרה באמצעות גלי רדיו הינה השיטה המעניקה את התוצאות הטובות ביותר עם סיכון קטן ביותר לתופעות לוואי

הסרת שומות בגלי רדיו ללא סכין וללא תפרים

שומות מהוות בעיה אסתטית שכיחה. שימוש בגלי רדיו להסרת שומות למטרה אסתטית ללא סכין וללא תפרים הינה טכנולוגיה ותיקה ויעילה מאוד הקיימת מעל 30 שנים. היא מתאימה רק לשומות שפירות בולטות.

בעשור האחרון התפתחה טכנולוגיה חדשה (דרמוסקופיה), המאפשרת אבחון טוב יותר של נגעים בעור ועוזרת לזיהוי שומות שפירות בוודאות מלאה.

הטכנולוגיה הוותיקה, הסרה בגלי רדיו, מאפשרת הסרת שומות בולטות למטרה אסתטית בצורה יעילה מאוד והדרמוסקופיה מאפשרת אבחון שומות טוב יותר, לפני הסרתן בגלי הרדיו (הטיפול מתאים לשומות שפירות).

1) כריתה כירורגית מלאה עם תפירה וסגירה- היתרונות הינן שהנגע מוסר בשלמות ויש אפשרות גם לבדיקה היסטולוגית של הנגע שהורד. החסרונות הינם שאורך החתך הניתוחי הינו מעל פי שניים מקוטר הנגע, יש חתוך לעומק (סיכון לצלקות בולטות) ויש שימוש בתפרים (מעלה הסיכון לזיהום משני, לפתיחת החתך הניתוחי ולצלקת עם סימני התפרים).

2) חיתוך חלק הנגע המצוי מעל פני העור- גילוח- SHAVING  שיטה זו נעשית בדרך כלל בגידולים שפירים, כטיפול קוסמטי. היתרונות הינם בכך שניתן לקבל אבחנה מיקרוסקופית של הדגימה שהורדה. אין צורך בתפרים, הריפוי מהיר והתוצאה הקוסמטית בדרך כלל די טובה.

טיפול זה ניתן לבצוע בחתוך עם סכין (סקלפל) או במכשיר חשמלי הפועל בתדר של גלי רדיו.

א) בחתוך עם סכין (סקלפל) לעתים קשה להשיג חתוך בדיוק בגובה העור.

ב) במכשיר חשמלי הפועל בתדר של גלי רדיו (מכשיר מתוצרת ELLMAN) ניתן להסיר החלק הבולט ללא דמום, עם החלקה טובה יותר לגובה העור ותוצאות קוסמטיות טובות יותר. שיטה זו אינה מתאימה למקרים בהם יש צורך בבדיקה היסטולוגית. היא מעולה להסרת שומות שפירות בולטות.

3) הסרת חלק הנגע הנמצא מעל העור יכולה להעשות גם בהסרה על יד לייזר- אולם הרושם שלי שהתוצאות האסתטיות בהסרה בלייזר פחות טובות מהסרה במכשיר האלמן (אפשרות ההחלקה של השומה טובה יותר במכשיר האלמן) והעלות של הטיפול בלייזר גדולה לאין ערוך.

4) טיפול בסולקודרם –הסולקודרם הינו קומפלקס של חומצות אורגניות ואנאורגניות עם יוני נחושת והוא יכול לשמש להסרת גידולים שפירים. התכשיר מיוצר בשוויץ לפי הפטנט של דר' מרדי (רופא שעלה לארץ מגרוזיה).

הסולקודרם טוב לטיפול בגידולי עור שפירים מסוימים בלבד ויש צורך להיזהר שלא לטפל בנגע העלול להיות ממאיר. התכשיר מאכל הרקמה הגידולית ומובן שאינו מתאים למקרים בהם יש צורך באבחנה מיקרוסקופית של הנגע שהורד.

יתרונו בכך שאין צורך בהרדמה מקומית והטפול ללא תפרים אולם לעתים נותרות צלקות בהירות בולטות ולא אסתטיות במקום הטפול.

אם יש ספק לגבי שפירות השומה יש צורך להסירה בכריתה מלאה או בשיטת החתוך לגובה העור ("גלוח") בה ניתן לשלוח רקמה לבדיקה פתולוגית. אם ברור שהשומה שפירה(ללא ספק כלשהו) ואין צורך בבדיקה היסטולוגית ניתן לעשות הטפול באמצעות גלי רדיו.

לסיכום

הסרת שומות שפירות בולטות למטרה אסתטית ללא שימוש בתפרים תוך שימוש בטכנולוגיה וותיקה, גלי רדיו, נותנת תוצאות אסתטיות מעולות. הטיפול מתאים רק לשומות בולטות שברור שהינן שפירות.

בדיקה דרמוסקופית עוזרת לנו לוודא שמדובר בשומות שפירות.

כדי להימנע מ"פספוס" מלנומה (סרטן העור ממאיר ביותר) חשוב שלא לבצע הסרת שומות למטרות אסתטיות ללא בדיקה לפני ההסרה על ידי רופא מיומן בזיהוי שומות ומלנומות (רופא עור או פלסטיקאי) המיומן גם בבדיקה דרמוסקופית.