הצערת עור הפנים: גישה משולבת - רפואה אסתטית ועור

הצערת עור הפנים: גישה משולבת

מאת: ד"ר אינס ורנר

אחד התחומים הכי מבוקשים כיום בתחום הרפואה האסתטית הוא הצערת עור הפנים. לצד השיטות הוותיקות, כמו זריקות בוטוקס וחומרי מלוי או פילינג ניתן למצוא גם טכנולוגיות חדישות דוגמת גלי רדיו ולייזר פרקציונלי, אור מרוכז או חוטי מתיחה. הזרקת חומרי מלוי או בוטולינום טוקסין מהוים טפולים חשובים להצערת העור אולם לעתים אינם מספיקים ושלובם עם טפולים בטכנולוגיות חדישות (גלי רדיו, לייזר פרקציונלי או חוטי מתיחה) יביא תוצאות הרבה יותר טובות.  טכנולוגיות כאלו מסייעות לעתים קרובת להשיג תוצאות טובות הרבה יותר.

חשוב לזהות אילו שנויים עוברים על עור הפנים עם ההתבגרות ולטפל בהם.

  1. איבוד נפח – בעור, בשומן, בשריר ובעצם.
  2. קמטי הבעה הנגרמים בשל התכווצות של שרירי ההבעה בפנים.
  3. רפיון רקמות העור וצניחת פנים.

שני הגורמים העיקריים למראה העור הם איבוד נפח ורפיון הרקמה ואלה בהחלט ברי טיפול.

בטפול באיבוד הנפח ניתן להשתמש בחומרי מילוי שונים.

בקמטי ההבעה ניתן לטפל בבוטוקס (בוטולינום טוקסין).

טפול ברקמה רפויה בעור הינה מורכבתהזרקות חומרי מילוי עוזרות לתיקון רקמה רפויה (הזרקת חומר מלוי ותוספת נפח מותחת את העור) אולם, לעתים קרובות, בעיקר אצל אנשים שעורם רפוי מאוד, ההזרקות לא מביאות תוצאה מספיק טובה. במקרים אלו כדאי לשלב בטיפול  גלי רדיו, לייזר פרקציונלי או חוטי מתיחה. גלי רדיו או לייזר פרקציונלי גורמות לחמום עמוק עם הפעלת תהליכים הגורמים ליצירת קולגן חדש וכווץ הרקמה. חוטי מתיחה מכוצים ישירות את הרקמה. רק במקרים הקיצונים יש צורך במתיחת עור פנים.

עבור מקרי רפיון עור קלים, ניתן לבצע טיפולים באמצעות גלי רדיו ולהשיג הצערת עור על ידי חימום הדרגתי (במרפאה שלנו אנו משתמשים במכשירים מתקדמים ביותר לגלי רדיו של חברת סינרון קנדלה ושל חברת ונוס קונספט). בטכנולוגיה זו, נדרשים כחמישה טיפולים, אחת לחודש.

למקרים קשים יותר של רפיון אנו משתמשים בלייזר חדיש של חברת לומניס הישראלית. המכשיר פועל בטכנולוגיה שנקראת ResurFX  והוא משווק היום בהצלחה גדולה בכל העולם. הטפול גורם לכווץ העור ולשיפור דרמטי במרקם העור. למכשיר קרינה באורך גל הפועל בעומק העור אבל אינו פוגע בפני השטח שלו לכן לטיפול זה אין תופעות לוואי משמעותיות. אין צורך להישאר בבית אחרי הטיפול והתוצאות נהדרות. גם בטכנולוגיה זו מדובר על סדרה של חמישה טיפולים, אחת לחודש,  

בקמטי עור עמוקים יותר, יש אפשרות לטפל בfractional CO2 laser  .  הטפול פוגע רק בחלק של פני שטח העור ולכן הטפול קל למטופלים, לאחר הטיפול יש לשהות בבית להחלמה משך חמישה ימים. טיפול זה הוא חד-פעמי והוא מתאים למקרים שבהם יש התבגרות או הזדקנות עור חזקה.

גם טיפול בחוטים מטפל בצניחת עור הפנים.  טפול זה יכול להביא להרמה של עור הפנים באיזור הלחיים, הלסת, הצוואר או הגבות.

 

מהו היתרון של הטכנולוגיות החדישות של לייזרים אלו על פני טיפולי הפילינג הישנים?

לייזרים אלו הינם פרקציונלים. הם מטפלים במקטעים של עור (עמודות) ומותירים עור תקין מסביב למקטעים אלו. למרות שהם מטפלים רק ממקטעים הרי שיעילותם גבוהה מאוד ומצד שני הריפוי מהיר מאוד. הרפוי המהיר (בדרך כלל ללא צורך בזמן החלמה) הינו היתרון הגדול שלהם על פני פילינג בינוני או עמוק. אחרי הפילינג, יש בדרך כלל צורך בהחלמה בבית למשך כשבוע-שבועיים.  יתרון נוסף של טכנולוגיות אלה הוא שהסיכון לתופעות לוואי אחרי הטיפולים הוא נמוך ביותר.

למי מתאים הטיפול?

בארץ שטופת השמש שלנו למרבית מהאנשים יש נזקי שמש משמעותיים. בשל כך לעתים קרובות הזדקנות עור הפנים שלנו היא מאוד מהירה. בגילאי הארבעים, כמעט אצל כולם,  גברים ונשים כאחד, כבר יש בעיות של רפיון עור ושינויים אחרים כגון כתמים וקמטים.

מכאן שהטיפול המשולב מתאים לכל מי שמרגיש שהעור שלו רפוי ולא רענן או שיש לו קמטים, קמטוטים וכתמים והוא מעוניין לשפרו.

איך משלבים את הטיפולים החדשים עם ההזרקות הוותיקות?

בוטוקס פועל בעיקר על שרירי ההבעה. חומרי מלוי פועלים להשלים חוסר בנפח, הגורמים לקמטים ופנים נפולות. הם יכולים לסייע בהקטנת הרפיון ברקמה אולם לעתים קרובות להשגת תוצאה טובה יותר כדאי לשלב גם שמוש במכשור מתקדם לטיפול ברפיון וצניחת הרקמה (גלי רדיו או לייזר פרקציונלי)  או לטפל בחוטי מתיחה.

בשילוב בין טיפולים שונים נקבל תוצאות קוסמטיות טובות יותר שנמשכות למשך זמן רב יותר.

השילוב בין השיטות מותאם אישית לכל מטופל ומטופל, לפי צרכיו ולפי הקצב בו ירצה להתקדם בתהליך הטיפול האסתטי.