שאלות ותשובות נפוצות - טיפול בבוטוקס (בוטולינום טוקסין) - רפואה אסתטית ועור

שאלות ותשובות נפוצות – טיפול בבוטוקס (בוטולינום טוקסין)

כמה זמן מחזיק הזרקות הבוטוקס?

השפעת הבוטוקס היא זמנית בלבד ויש לחזור על הטיפול תוך ארבעה עד שישה חודשים, אז השפעת ההזרקה מתפוגגת והשריר חוזר לפעילות המקורית שלו.

עם השנים חלק מסיבי השריר שטופלו בבוטוקס נחלשים ואפשר להגדיל את פרקי הזמן שבין ההזרקות מפעם בשלושה עד חמישה חודשים לפעם שישה עד שמונה חודשים.

תוך כמה זמן רואים תוצאות?

תוצאות הטיפול ייראו תוך שבעה עד 10 ימים ממועד ההזרקה.

האם אפשר לחזור לפעילות רגילה מיד אחרי הטיפול?

כן, אולם אין לעשות מסאז' לפנים או פעילות גופנית מאומצת בשעות הראשונות לאחר ההזרקה.

מה זה בוטוקס?

הבוטוקס – בוטולינום טוקסין הינו חלבון המופק מחיידק, שגורם להרפיית השריר באזור ההזרקה. ההרפיה מתרחשת רק באזור ההזרקה והיא נמשכת מספר חדשים.

החומר נמצא בשימוש יותר מעשרים שנה עם ניסיון של מיליוני הזרקות ברחבי העולם.

האם הבוטוקס בטוח לשימוש?

החומר אינו גורם לנזק לשריר או לעצבים עליהם הוא משפיע. מניסיון של למעלה מעשרים שנה אנו יודעים כי החומר בטוח מאוד לשימוש. תופעות הלוואי הן נדירות, לא מסוכנות וכולן הפיכות.

האם יש אישור של משרד הבריאות?

החומר מאושר לשימוש לא רק ע"י משרד הבריאות הישראלי, אלא גם ע"י ה-FDA, CE (האיגוד האירופאי) ועוד עשרות מדינות ברחבי העולם.

מה ההבדל בין בוטוקס לחומרי מילוי?

בשימוש בחומרי מילוי ממלאים קמטים ומטשטשים אותם או מוסיפים נפח במקומות הדרושים. הזרקת בוטוקס לעומת זאת גורמת להרפיה של השרירים ובכך מטפלת בסיבה שגורמת לקמטי ההבעה. מסיבה זו הבוטוקס הוא החומר היחיד שיש לו אפקט מניעתי

מה קורה אם אפסיק לטפל בבוטוקס?

לאחר הפסקת הטיפול בבוטוקס הקמטים חוזרים בהדרגה למצב ההתחלתי. בשום מקרה אין החמרה בקמטים. כאשר הטיפול נעשה בצורה מסודרת לאורך זמן, יש שיפור שממשיך גם לאחר הפסקת הטיפול.